Vikarie Marknadschef Sverige till Akademikliniken.

 


Akademikliniken är idag Nordens ledande privata aktör inom estetisk och rekonstruktiv plastikkirurgi, injektioner och hudvård. Med omfattande erfarenhet och hög nivå av expertis erbjuder de estetisk och rekonstruktiv plastikkirurgi, estetiska injektionsbehandlingar och avancerad hudvård. Med bas i Sverige och verksamhet i Norge och Danmark utför de mer än 60 000 estetiska behandlingar per år.

Deras vision är ”Världens nöjdaste kunder. Med sig själva” och det är det de strävar efter, varje dag. De hjälper dig skapa balans mellan ditt yttre och inre välmående.

Vi söker nu en vikarie från för vår Marknadschef i Sverige som går på föräldraledighet till Akademiklinikens marknadsavdelning (ca 1 oktober 2022 och ett drygt år framåt till februari 2025). Du kommer ansvara för, driva, ta fram och koordinera marknadsplanen för samtliga tre affärsområden Kirurgi/Skin Center och Skin Care. Vi erbjuder en tjänst med varierande arbetsuppgifter, stor utvecklingspotential samt att du får vara en del av ett företag som kontinuerligt växer på marknaden. Du kommer att arbeta nära med marknadsföringsteamet och rapportera till COO Skin Center & Skin Care.

OM ROLLEN 

 

  • Ta fram och äga marknadsplan, förslag på budget och aktivitetsplan

  • Göra mediaplan och mediainköp¨

  • Äga och följa upp marknadsbudget

  • Producera kvalitativa texter, video och bilder som driver engagemang till nyhetsbrev, kampanjer, landningssidor och inlägg på SOME samt uppdatera och gå igenom texter på webben. Skriva och publicera texter till inlägg, kampanjer, nyhetsbrev mm.

  • Ansvarig för samarbeten

  • Event live och digitala – planera och säkerställa genomförande

  • Inhämta input från verksamheten – vara primär kontaktperson för affärsområdena för att ta fram marknadsplan och marknadsaktiviteter

  • Ta fram kampanjplan

  • Säkerställa produktlanseringar i rätt kanaler

  • Influencers – ta fram förslag på samarbeten och skriva avtal och följa upp

  • Marknadsundersökningar - ta fram förslag på teman och skriva avtal och följa upp och dela information

  • Äger och ansvarar för att kampanj och informationsprocesser följs

  • Huvudansvar mot leverantörer och upphandlar samarbeten

  • Kontinuerligt utvärdera, utveckla och förvalta våra arbetsprocesser

  • Aktivt bevaka marknadsutvecklingen och initiera relevanta analyser och omvärldsbevakning

  • Ha dialog med relevanta leverantörer och andra partners.

     

Vi önskar att du har relevant utbildning och minst 5 års erfarenhet av en liknande tjänst. Du ska ha kunskap och känsla för marknadsaktiviteter och kampanjplanering. Erfarenhet av digitala kanaler, Photoshop och Indesign samt har förståelse för en premium position. Vana av att jobba med många kontaktytor, både interna och externa. Vara en Projektledare och en ”doer” med förmåga att driva många aktiviteter samtidigt. Du har erfarenhet av att ansvara för budget och följa upp och utvärdera marknadsinsatser. Det är meriterande om du har arbetat med analys och konvertering.

Du behöver vara självgående och tycka om att hålla i projekt från start till slut. Vidare har du en förmåga att ge service i världsklass och är en riktig lagspelare. Som person ser vi att du är ansvarsfull, social, kommunikativ, strukturerad och bra på att samarbeta. För att trivas i den här tjänsten bör du tycka om att arbeta i en snabbföränderlig miljö. Som på många marknadsavdelningar så är det högt och lågt som gäller.

Varmt välkommen med din ansökan via länken nedan. Ansök gärna så snart som möjligt. För mer information om rollen kontakta Sarah Rudberg sarah@romneyrudberg.se eller Lotta Romney lotta@romneyrudberg.se