Nordic Category Coordinator Till Life (Vikariat)
Har du några års erfarenhet av kategori, sortiment och inköpsfrågor och vill arbeta med koordinering på nordisk nivå? Är du en skarp analytiker som älskar att ha många bollar i luften? Då kan du vara den vi söker!
Vi söker dig som är intresserad av hälsa, skönhet, personligt välmående och är en nytänkare med ett driv att kontinuerligt bidra till Lifes sortimentsutveckling på nordisk nivå. Rollen som Nordic Category Coordinator ansvarar för att administrera och säkerställa korrekt masterdata för Lifes sortiment på alla marknader. Nordic Category Coordinator ansvarar för att koordinera och informera övriga avdelningar avseende masterdata, nyhetslanseringar, kampanjer, utbildningar mm. Nordic Category Coordinator ska bidra till att driva och utveckla sortiment och kategoriarbetet för e-handel och fysiska butiker utifrån Lifes strategi samt konsumenternas efterfrågan och trender på marknaden.
Just nu söker vi en Nordic Category Coordinator som primärt skall ansvara för den norska marknaden.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
· Masterdata – ansvarig för registrering och uppdatering av produkt och leverantörsinformation i berörda system.
· Löpande administration av sortimentsförändringar, prisförändringar, artikelinformation samt kommunikation av dessa till berörda avdelningar.
· Löpande kampanjadministration
· Administration av produktdata i leverantörsavtal
· Administration och publicering av utbildningar
· Administration och hantering kopplat till Konceptarbete och Visual Merchandise i butik samt assistera vid genomförandet av aktiviteter i butik.
· Löpande information och uppdateringar på Lifes intranät
· Löpnade dialog med leverantörer avseende matsterdata, kampanjer och prisförändringar.
· Initiera och löpande hantera diverse uppföljningar avseende försäljning, sortiment, leverantör, pris mm. för att säkra en lönsam affär.
· Koordinering mellan kategori, inköp, lager, e-handel samt försäljningsorganisationen.
· Övrig administration kopplat till leverantör, sortiment, pris och kampanjer.
Vem är du:
För att trivas i rollen ser vi att du är operativ och analytisk samtidigt som du kan lyfta blicken och tänka framåt. Du är strukturerad i ditt sätt att arbeta och förstår vikten av att alltid ha kunden och det kommersiella tänket som en grund för allt som görs. Som person är du utvecklingsorienterad, självständig och en vass/snabb administratör. Du har god förmåga att hålla många bollar i luten och du är en god lagspelare.
Din bakgrund:
· Högskoleutbildning inom ekonomi/marknadsföring/inköp eller motsvarande
· Arbetslivserfarenhet från liknande arbete inom detaljhandeln/FMCG
· Flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
· Goda kunskaper i Officepaketet, i synnerhet i Excel och Powerpoint
· Stark analytisk förmåga
· Erfarenhet från Norge och den norska marknaden är meriterande
Rollen är en inhyrning via Romney & Rudberg Talent Search. Start omgående och tom 31 maj. Ansök via länken nedan eller kontakta Lotta Romney, lotta@romneyrudberg.se, +46 707 17 17 19 eller Sarah Rudberg, sarah@romneyrudberg.se, +46 70 55 127 00.