Marknadsansvarig Sverige till Akademikliniken
Akademikliniken är idag Nordens ledande privata aktör inom estetisk och rekonstruktiv plastikkirurgi, injektioner och hudvård. Med omfattande erfarenhet och hög nivå av expertis erbjuder de estetisk och rekonstruktiv plastikkirurgi, estetiska injektionsbehandlingar och avancerad hudvård. Med bas i Sverige och verksamhet i Norge och Danmark utför de mer än 60 000 estetiska behandlingar per år.
Deras vision är ”Världens nöjdaste kunder. Med sig själva” och det är det de strävar efter, varje dag. De hjälper dig skapa balans mellan ditt yttre och inre välmående.
Vi söker nu en Marknadsansvarig Sverige till Akademiklinikens marknadsavdelning. Du kommer ansvara för, driva och koordinera marknadsplanen för samtliga tre affärsområden Kirurgi, Skin Center och Skin Care. Vi erbjuder en tjänst med varierande arbetsuppgifter, stor utvecklingspotential samt att du får vara en del av ett företag som kontinuerligt växer på marknaden. Du kommer att arbeta nära med marknadsföringsteamet och rapportera till COO Skin Center & Skin Care.
OM ROLLEN
Ta fram och äga marknadsplan, förslag på budget och aktivitetsplan
Göra mediaplan och mediainköp
Ovan aktiviteter görs för samtliga tre affärsområden Skin Center, Kirurgi och Skin Care
Ansvarig för samarbeten, att kravställa och planera inlägg till SOME,
Event live och digitala – planera och säkerställa genomförande
Inhämta input från verksamheten – vara primär kontaktperson för affärsområdena
Ta fram kampanjplan
Säkerställa produktlanseringar i rätt kanaler
Influencers – ta fram förslag på samarbeten och skriva avtal och följa upp
Marknadsundersökningar - ta fram förslag på teman och skriva avtal och följa upp och dela information med
Äger och ansvarar för att kampanj och informationsprocesser följs
Inhämtar information och input från verksamheten för att ta fram marknadsplan och marknadsaktiviteter
Kontinuerligt utvärdera, utveckla och förvalta våra arbetsprocesser
Aktivt bevaka marknadsutvecklingen och initiera relevanta analyser och omvärldsbevakning
Ha dialog med relevanta leverantörer och andra partners.
Vi önskar att du har relevant utbildning och minst 5 års erfarenhet av en liknande tjänst. Du ska ha kunskap och känsla för marknadsaktiviteter och kampanjplanering. Erfarenhet av digitala kanaler och har förståelse för en premium position. Vana av att jobba med många kontaktytor, både interna och externa. Vara en Projektledare och en ”doer” med förmåga att driva många aktiviteter samtidigt. Du har erfarenhet av att ansvara för budget och följa upp och utvärdera marknadsinsatser. Det är meriterande om du har arbetat med analys och konvertering.
Du behöver vara självgående och tycka om att hålla i projekt från start till slut. Vidare har du en förmåga att ge service i världsklass och är en riktig lagspelare. Som person ser vi att du är ansvarsfull, social, kommunikativ, strukturerad och bra på att samarbeta. För att trivas i den här tjänsten bör du tycka om att arbeta i en snabbföränderlig miljö. Som på många marknadsavdelningar så är det högt och lågt som gäller.
Varmt välkommen med ditt cv, ett personligt brev via länken nedan. Ansök gärna så snart som möjligt. För mer information om rollen kontakta Sarah Rudberg.