Head of Studio/AD till Fontana

 


Vill du vara med i uppstarten och leda utvecklingen av Fontanas snabbt växande Inhousebyrå? Vi söker nu en Head of Studio till Fontana. Tillsammans med ett kreativt gäng av hungriga medarbetare som inte bara älskar halloumi och oliver, kommer du arbeta med varumärket och projekt som rör matinspiration och kunskap. Du kommer arbeta i en dynamisk miljö med högt tempo och många parallella processer. 

 

Fontana Food AB är ett svenskt familjeföretag och sedan starten 1978 har familjen Papadopoulos varit ambassadör för mat från Grekland, Cypern och länderna kring Medelhavet i Sverige. Fontana har alltid arbetat för ett hållbart samhälle när det gäller både människa, djur och natur. Detta är något som grundaren Frixos Papadopoulos alltid värnat om, långt innan det hamnat i dagens fokus och samhällsdebatt. Fontana drivs idag i andra generationen med sonen Loizos Papadopoulos, VD och dottern Corina, som vVD och marknadsansvarig. Sedan 2017 har vi Fontana varit certifierade som ett Great Place to Work och 2019 fick vi pris som en av Sveriges Bästa Arbetsplatser. Fontana är otroligt stolta över att ha uppnått certifieringen fyra år i rad, och fått det fina betyget från sina medarbetare.

Arbetsbeskrivning

 

Vi söker en formbaserad kreatör som vill vara med och leda och utvecklaFontanas nya Inhousebyrå. Du kommer i samråd med ägarfamiljen och specifika avdelningar att arbeta fram strategiska koncept och sätta kort- och långsiktiga strategier. Du kommer kontinuerligt utveckla och förbättra vårvarumärkesstrategi och marknadsplan. 

Du kommer att ansvara för samtliga för våra produktioner. Arbetet kommer innefatta att sätta tydliga processer i ett snabbfotat familjeföretag som är under tillväxt. Du kommer att styra våra kampanjer, ansvara för storytelling med mera för att bygga och stärka Fontanas varumärke på den svenska marknaden. Rollen kommer kräva både ett strategiskt, analytiskt och kreativt tänkande och ett hands-on mindset. 

 

Din profil

Vi tror att du är Art Director i grunden med ett stort intresse av marknadsföring, kommunikation, och mat. Du har under de närmaste 5 åren arbetat på en inhouse-, reklam- eller kommunikationsbyrå, gärna med inriktning på varumärkes och kommunikationsstrategi och FMCG. I din roll som Inhousechef ingår även att leda och inspirera de olika arbetsgrupperna och bidra till en positiv arbetsmiljö. Därför är det viktigt att du har erfarenhet från att leda och coacha team. Du bidrar till en miljö där det finns utlopp för kreativt tänkande, innovation och rationellt risktagande. Du trivs bäst i ett högt tempo, och har inga problem med att anpassa dig till förändring och prioritera det som är viktigast i ditt arbete. Du kan driva och utföra flera projekt samtidigt. Du är en energisk och engagerande person, men samtidigt prestigelös och har lätt för att samarbeta. Du kommer att driva och ansvara för samtliga marknadsföringskampanjer, från idé till genomförande. Du tycker om att ha ett helhetsperspektiv men du är också hands on och har inget emot att ’kavla upp armarna’ och vara delaktig i våra produktioner.

Vidare kommer du att leda utvecklingen av visuell kommunikation och storytelling kring alla kommande produkter samt se hur produkten passar in i  Fontanas varumärkesstory. 

Ansök via länken nedan. Vid frågor kontakta sarah@romneyrudberg.se eller lotta@romneyrudberg.se

Mer om Fontana: 

https://www.fontana.se/foretaget-fontana/ https://www.resume.se/marknadsforing/kampanj/grekisk-galenskap-i-fontanas-call-the-greek/