head of media
Vi söker dig som vill leda MAX medienärvaro in i framtiden. MAX Burgers AB är Sveriges äldsta och mest omtyckta burgarkedja. Nu expanderar vi både i Sverige och internationellt och söker dig som vill växa med oss och samtidigt hjälpa oss nå våra mål.
OM ROLLEN
Som Head of Media på MAX är du den som ser till vi hela tiden gör det mesta möjliga av våra val av kanaler och samarbeten. Både när det kommer till effekt för kampanj/varumärke såväl som effektivitet. Du har blicken vänd mot framtiden och ser till att MAX ständigt är i framkant vad gäller nya kommunikationsmöjligheter. Du jobbar tätt ihop med den/de som ansvarar för utformningen av innehåll för att utnyttja den fulla potentialen i varje kanal och rapporterar till CMO.
Leder strategi, planering och utveckling inom medier för såväl kampanjer som varumärkeskommunikation
Planerar, koordinerar, följer upp och mäter effekten av all media spend
Operativt leda, följa upp och utmana våra samarbetspartners, från ex. mediebyrå till projekt med olika medier/kanaler
Inspirera och bygga goda relationer med kollegor, partners och gäster genom att driva och hitta nya samarbetsprojekt från ett ”traditionellt” såväl som ett ”digitalt” perspektiv
Vara den digitala experten och strategen inom företaget, till exempel utbilda och stödja delar av organisationen gällande digital marknadsföring
Omvärldsanalys, trendspaning inom medielandskap, ny teknik och innovation
ansvarsområden
Mediestrategi
Mediebudget
Trendspaning & omvärldsanalys
DIN PROFIL
Du är en framåtlutad person med stor nyfikenhet och eget driv. Du är intresserad och uppdaterad på ny teknik och utvecklingen av medielandskapet. I din karriär har du tidigare erfarenhet från mediebyrå, gärna kompletterande från marknadsavdelning och/eller inhousebyrå. Du är en duktig kommunikatör som förstår att omvandla komplex information till kommunikation. Du är affärsinriktad förstår att en nöjd gäst i våra restauranger är det viktigaste vi har.
du har
Universitets-/eller motsvarande utbildning inom media, ekonomi, marknadsföring, teknik
Erfarenhet av att sälja/köpa media
Stark digital kärnkompetens
Kunskap inom mätmetoder och verktyg för uppföljning
Språk: svenska & engelska
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start omgående. Varmt välkommen att ansöka via länken nedan. Vid frågor kontakta Linn Olsson, Linn@romneyrudberg.se eller Lotta Romney, lotta@romneyrudberg.se