Head of Brand (Marknadschef) för Tele2 Business

 

Tele2 är en internationell mobiloperatör med utmanaranda i vårt DNA. Vi utmanar våra konkurrenter och marknaden förstås, men framförallt oss själva. Vi verkar på en marknad som ständigt växer och förändras. Våra kunder vill ständigt ha nya och bättre lösningar, det ställer höga krav på oss. Vår nyckel till framgång och att möta de höga kraven är hur vi jobbar och vilka vi är.

Tele2s arbetssätt präglas av ansvar, öppenhet och prestigelöshet. Vi drivs av snabbhet, kvalitet och att alltid ha kundernas bästa för ögonen. Det gör att alla våra anställda kan och förväntas bidra till vårt övergripande mål: Att vara bäst på att skapa värde för kunderna.

Enheten Communication och Marketing är övergripande ansvarig för att vårda, utveckla och förflytta varumärkena Tele2 och Comviq till att bli de mest älskade och valbara varumärkena inom telekom.

Vi söker vi nu en affärsdriven Marknadschef/Head of Brand Business till att leda arbetet och ansvara för Tele2s varumärke mot företagsmarknaden. 

 

OM ROLLEN 

 

I rollen som Head of Brand Tele2 Business är det ditt ansvar att säkerställa rätt varumärkesstrategi med en kreativ och effektiv kommunikation som leder till vår önskade position och önskade affärsmål. Du rapporterar till kommunikations- och marknadsdirektören och är del av Tele2:s marknadsledningsgrupp.

Den avdelning som du leder har bland annat följande ansvarsområden inom B2B-marknadsföring:

Kommunikativ varumärkesstrategi och positionering för varumärket Tele2 inom alla kanaler där företagsaffären visas

Det kreativa uttrycket och tonalitet (inkluderar CID) samt uttaget för detta i all marknadsföring, oavsett kanal

Marknadsplanen samt aktivitetsplanen innehållandes:

·      Kampanjer

·      Relevanta partnerskap och aktiveringar av dessa

Arrangerande av egna events samt marknadsstöd för externa events

Säljstödsmaterial inklusive produktpresentationer

Du ansvarar för att leda ditt team mot att leverera en optimerad kommunikationseffektivitet. Detta genom att vidareutveckla avdelningens arbetssätt efter det föränderliga medielandskap som vi befinner oss i. Alltid med fokus på effektivitet samtidigt som vi bibehåller den kreativa kommunikationshöjd som Tele2 alltid varit kända för. I din roll leder du 4 medarbetare; en Brand Manager, två projektledare och en eventansvarig för vilka du är personalansvarig. Dessutom är du övergripande ansvarig för budget och relationen till de byråer som vi jobbar tillsammans med.

Det här är vad du har...

Du har sannolikt en akademisk utbildning och därefter ett antal års erfarenhet som marknadschef eller liknande på företagssidan med gedigen erfarenhet från B2B, gärna med erfarenhet av tjänstemarknadsföring. Erfarenhet från telekom är intressant men inte nödvändig. Du är en naturlig ledare som entusiasmerar dina medarbetare, får dem att växa och motiveras i mötet med tuffa utmaningar. Självklart har du en god insikt i det moderna medielandskapet.

Som person är det en självklarhet att du förstår och lever efter Tele2:s värderingar – öppenhet, kostnadsmedvetenhet och flexibilitet samt att du är prestigelös och resultatorienterad.

Det här är vad Tele2 kan ge dig...

... en plats i en flexibel, prestigelös organisation som präglas av stark teamkänsla, högt engagemang och mycket glädje där din kompetens kommer att göra skillnad.

... stora möjligheter till spännande karriärvägar inom Tele2. Hos oss ligger din framtid i dina egna händer. Vi ger dig chansen att utvecklas genom interna utbildningar och vidareutvecklingsprogram.

... Vi tar hand om dig, både i din roll på företaget, men även utanför. Hos oss finns möjligheten till ett flexibelt arbete och förmåner som rör hälsa, föräldralön och pension.

 

För ytterligare frågor vänligen kontakta Lotta Romney, Romney & Rudberg Talent Search; lotta@romneyrudberg.se