Försäljningschef Wall to Wall Group

 


Om Wall to Wall Group

Wall to Wall Group är nordisk marknadsledare inom rörinfordring, rörspolning, underhåll och tätning av ventilationskanaler, samt andra kompletterande och relaterade tjänster som säljs och utförs i samma marknadskanaler såsom geovärmelösningar i flerbostadshus. Koncernens slutkunder utgörs av fastighetsägare, huvudsakligen kommersiella förvaltare av bostäder och lokaler, allmännyttan och bostadsrättsföreningar.

Wall to Wall Group har en tydlig tillväxtstrategi med fokus på både förvärv och organisk tillväxt inklusive genom etableringar på nya orter. Koncernen har höga kvalitets- och hållbarhetsambitioner, och aspirerar på att vara den mest attraktiva arbetsgivaren i branschen. Sammantaget har koncernen ca 500 anställda och ett 20-tal kontor fördelat på Sverige, Norge, Danmark och Finland.

Om rollen

Vi söker nu en drivande och operativ Försäljningschef till vårt kontor i Stockholm eller Kristianstad. Du blir ansvarig för att etablera och leda vår nya gemensamma säljorganisation med säljare spridda i hela Norden. Våra huvudsakliga säljkanaler är relationsförsäljning genom våra KAM/AM, teleförsäljning samt digitala kanaler. Rollen passar dig som trivs i en dynamisk miljö med högt tempo och som vill vara med och bygga upp något från grunden.

Dina ansvarsområden:

  • Operativt ansvar för all försäljning i Sverige och indirekt hela Norden

  • Bygga upp och leda vår nya gemensamma säljorganisation för Spolning & Relining

  • Personalansvar för 10-15 säljare

  • Driva systematisk säljuppföljning och gemensamma säljmöten

  • Ansvara för leads-hantering

  • Utveckla och implementera vår Säljstrategi

  • Bygga säljkultur och bygga incitamentsmodeller

  • Driva utveckling och använding av vårt CRM system LIME

  • Ansvara för egna kunder

 

Din profil

Vi söker dig som är en hands-on säljledare med stort driv och ett starkt kommersiellt mindset. Du gillar att skapa struktur, bygga team och är inte rädd för att kavla upp ärmarna.

 

Du har:

  • Flerårig erfarenhet av försäljning, primnärt inom B2B

  • Tidigare teamansvar inom försäljning

  • Dokumenterad erfarenhet från att leda en organisation betående av flera säljkanaler som måste samverka

  • Erfarenhet från att driva en systematisk försäljning med hjälp av CRM system

  • Förmåga att arbeta självständigt och driva projekt i mål

Personliga egenskaper:

  • Resultatorienterad och självgående

  • Social, ödmjuk och prestigelös

  • Orädd, kommunikativ och strukturerad

  • Trivs i ett högt tempo med många externa och interna kontaktytor

Vi erbjuder

  • Möjlighet att påverka och forma en ny säljorganisation i ett expansivt bolag

  • En central och viktig roll i vår fortsatta tillväxtresa

  • Entreprenöriell miljö med korta beslutsvägar

  • Tjänstepension, friskvårdsbidrag och andra förmåner

 

För denna rekrytering ansvarar Romney & Rudberg Talent Search. Ansök via länken. Vid frågor eller mer information kontakta gärna rekryteringskonsult Lotta Romney lotta@romneyrudberg.se, 0707171719. Välkommen med din ansökan!