Content Manager till Akademikliniken.

 


Akademikliniken är idag Nordens ledande privata aktör inom estetisk och rekonstruktiv plastikkirurgi, injektioner  och hudvård. Med omfattande erfarenhet och hög nivå av expertis erbjuder de estetisk och rekonstruktiv plastikkirurgi, estetiska injektionsbehandlingar och avancerad hudvård. Med bas i Sverige och verksamhet i Norge och Danmark utför de mer än 60 000 estetiska behandlingar per år.

Deras vision är ”Världens nöjdaste kunder. Med sig själva” och det är det de strävar efter, varje dag. De hjälper dig skapa balans mellan ditt yttre och inre välmående.

 

Vi söker nu en Content Manager till Akademiklinikens marknadsavdelning. Du kommer ansvara för, och driva och producera kommunikation i Akademiklinikens egna kanaler samt i sociala medier och förtjänade kanaler. Vi erbjuder en tjänst med varierande arbetsuppgifter, stor utvecklingspotential samt att du får vara en del av ett företag som kontinuerligt växer på marknaden. Du kommer att arbeta nära med marknadsföringsteamet och rapportera till COO Skin Center & Skin Care.

OM ROLLEN 

 

• Producera kvalitativa texter, video´s och bilder som driver engagemang till nyhetsbrev, kampanjer, landningssidor och inlägg på SOME samt uppdatera och gå igenom texter på webben. Skriva och publicera texter till inlägg, kampanjer, nyhetsbrev mm

• Ansvarig för att utveckla innehåll för alla sociala kanaler: Facebook, Instagram mm 

• Hantera sociala medier och använda/identifiera mätvärden för att visa effektivitet.  

• Ansvara för bildbank, grafisk profil, producera grafiskt material som trycksaker, gemensamma kampanjer, filmer till samtliga kanaler, text till nyhetsbrev, landningssidor samt text på webb. 

• Samarbeta/upphandla externa leverantörer.

• Stödja marknadsprojektledare i digitala marknadsaktiviteter på den lokala marknaden, föra en dialog med digitala byråer om aktiviteter och mediainvesteringar.    

• Hantera aktiveringsplan tillsammans med marknadschef.  

• Bidra till att proaktivt utforska och skapa nya sätt att arbeta, allt från verktyg, metoder och processer inom marknadsföringsteamet.    

Vi önskar att du har relevant utbildning och minst 4-5 års erfarenhet av en liknande tjänst. Du ska tidigare ha arbetat med att producera innehåll, text, bild och videoklipp för både digitala kanaler och för sociala medier. Erfarenhet av hur aktiviteter kan tas ut i olika kanaler. Goda kunskaper i Indesign, Photoshop, något video-redigeringsverktyg och Microsoft Office. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Du har erfarenhet av hur man målgruppsanpassar innehåll utefter olika målgrupper och kanaler. 

Vi söker dig som har ett öga för hur vi konverserar bäst med målgruppen, producerar material av hög kvalitet och gillar att ha många kontaktpunkter då du arbetar mot både COO och AO ansvariga Klinikchefer.

Du behöver vara självgående och tycka om att hålla i projekt från start till slut. Vidare har du en förmåga att ge service i världsklass och är en riktig lagspelare. Som person ser vi att du är social, kommunikativ, strukturerad, bra på att samarbeta och har en god stilkänsla. För att trivas i den här tjänsten bör du tycka om att arbeta i en snabbföränderlig miljö. Som på många marknadsavdelningar så är det högt och lågt som gäller. 

Varmt välkommen med ditt cv, ett personligt brev och relevanta arbetsprover via länken nedan. Ansök gärna så snart som möjligt. För mer information om rollen kontakta Sarah Rudberg.