BRAND MANAGER FÖR VARUMÄRKET TELE2 PRIVAT

 

 

Tele2 är ett internationellt bolag med helhetslösningar inom IT och telekom till företag, privatpersoner och organisationer där lösningarna ska bidra till utveckling av effektivitet, relationer och affärer. Vi har utmanaranda i vårt DNA. Vi utmanar våra konkurrenter och marknaden förstås, men framförallt oss själva. Vi verkar på en marknad som ständigt växer och förändras. Våra kunder vill ständigt ha nya och bättre lösningar vilket ställer höga krav på oss. Självklart vill vi möta dessa krav, därför blir hur vi arbetar och vilka vi är vår nyckel till framgång.

Tele2s arbetssätt präglas av ansvar, öppenhet och prestigelöshet. Vi drivs av snabbhet, kvalitet och att alltid ha kundernas bästa för ögonen. Det gör att alla våra anställda kan och förväntas bidra till vårt övergripande mål: Att vara bäst på att skapa värde för kunderna. 

Enheten Communication och Marketing är övergripande ansvarig för att vårda, utveckla och förflytta varumärkena Tele2 och Comviq till att bli de mest älskade och valbara varumärkena inom telekom. Vi har bestämt oss för att agera som Sveriges modigaste kommunikations- och marknadsenhet, och nu behöver vi en Brand Manager som tillsammans med sina kollegor kan driva och utveckla varumärket Tele2 med fokus på privatmarknaden.

 

OM ROLLEN 

 

Som Brand Manager kommer du spela en nyckelroll i att utifrån marknadsperspektivet driva Tele2s privataffär, både på kort- och lång sikt. Du har det övergripande ansvaret för att utveckla och implementera kommunikation som stödjer varumärkets position och övergripande strategiska mål. Du kommer även ansvara för strategiska projekt med syfte att stärka varumärkets position och affären på privatmarknaden.

Du har ett löpande ansvar för planering och koordinering av kampanjer, det innebär att du koordinerar såväl intressenter i den egna organisationen som externa partners och arbetar i tätt samarbete med dina kollegor på marknadsavdelningen.  Du är budgetansvarig för de kampanjer och projekt du driver och ansvarar för att säkerställa ”most bang for the buck”.

 

DET HÄR ÄR VAD DU HAR...

 

Du har sannolikt en akademisk utbildning och minst 3 års erfarenhet av att arbeta som projektledare på byrå eller Brand Manager.  Vi ser att du har ett brinnande intresse för att omvandla affärsutmaningar till kreativ och relevant kommunikation. Du är intresserad och har koll på det snabbt föränderliga kommunikationslandskapet och är lika stark digitalt som analogt.

Du är en erfaren projektledare som jobbar på ett strukturerat och metodiskt sätt och är bra på att hantera många kontaktytor. Du är även en van beställare av kommunikationstjänster och en tydlig kravställare, både internt och externt.

Som person är du positiv, van att jobba i högt tempo och bekväm med att leverera mot deadlines. Du har ett naturligt driv vilket syns i att du ständigt letar efter förbättringar och i att du är initiativrik. Du har lätt för att få med dig andra och har förmåga att engagera, motivera och inspirera både intressenter i organisationen och externa samarbetspartners.

 

DET HÄR ÄR VAD TELE2 KAN GE DIG...

 

En plats i en flexibel, prestigelös organisation som präglas av stark teamkänsla, högt engagemang och mycket glädje där din kompetens kommer att göra skillnad.

Stora möjligheter till spännande karriärvägar inom Tele2. Hos oss ligger din framtid i dina egna händer. Vi ger dig chansen att utvecklas genom interna utbildningar och vidareutvecklingsprogram.

Vi tar hand om dig, både i din roll på företaget, men även utanför. Hos oss finns möjligheten till ett flexibelt arbete och förmåner som rör hälsa, föräldralön och pension.

 

Varmt välkommen att söka tjänsten via länken nedan. Ansök gärna så snart som möjligt. Intervjuer sker löpande. För mer information om rollen kontakta Lotta Romney.